Melanż. Oczekiwania vs .Rzeczywistość


wpisany przez bartekk | czwartek, 02 lutego 2017 11:03 |


Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość" to najnowsza kampania społeczna Głównego Inspektoratu Sanitarnego, która ma na celu zwrócić uwagę młodzieży na negatywne skutki korzystania z popularnych używek.
 
W ramach akcji powstało 10 spotów wideo, dzięki którym młodzi mogą uświadomić sobie, że w rzeczywistości nadużywanie przez nich alkoholu, nadmierne palenie czy zażywanie narkotyków jest zupełnie inaczej postrzegane przez znajomych, niż im się wydaje. Najbardziej cierpi na tym wizerunek towarzyski. Takie zachowanie rozczarowuje, a zachowanie pod wpływam tych substancji jest często żenujące.
Z najnowszych badań firmy Kantar Public (dawniej TNS Polska) wynika, że 90 procent polskich nastolatków ma za sobą pierwsze doświadczenia z alkoholem, dwie trzecie przynajmniej raz w swoim życiu paliło papierosy, a co trzeci marihuanę i substancje podobne. Co najważniejsze, aż co drugi z nich następnego dnia żałuje swojego zachowania na imprezach.
 
GIS otworzył również specjalną stronę internetową www.melanz.tv, na której nastolatki mogą wypełnić test "Jakim typem melanżowicza jesteś?". W ten sposób młodzi mogą zdobyć cenną wiedzę na temat działania używek i negatywnych ich skutkach na organizm.
Na witrynie młodzież może również znaleźć dane kontaktowe do organizacji pomagających w poradzeniu sobie z uzależnieniami, a dla rodziców, opiekunów czy pedagogów przygotowano serię artykułów pozwalających nawiązać kontakt z osobami uzależnionymi i ułatwiających rozpoznanie pierwszych objawów.
 
Kampania potrwa do końca marca 2017 roku i jest współfinansowana przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi członkami Unii Europejskiej. Partnerem merytorycznym kampanii jest Fundacja Edukacji Społecznej.
 
 
https://www.youtube.com/channel/UCknqC0Z0HnNVg2JZ1q8tbug - 10 spotów video