Logo: BIP

Aktualności

LXI sesja Rady Miejskiej w Gubinie

22 marca 2024 r. (piątek), o godzinie 11:30, w sali narad Urzędu, odbędzie się LXI sesja Rady Miejskiej w Gubinie VIII kadencji.
 
Proponowany porządek obrad:
 
I. Otwarcie sesji.
 
II. Informacja Burmistrza na temat działań podjętych od ostatniej sesji. 
 
III. Informacja Przewodniczących Komisji Rady Miejskiej na temat działalności Komisji w okresie między sesjami.
 
IV. Podjęcie uchwał w sprawie:
 
  • przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim w roku 2024,
  • o zmianie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Gubin o statusie miejskim na 2024 rok,
  • zmieniająca uchwałę Rady Miejskiej nr LIX.436.2023 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gubin o statusie miejskim na lata 2024-2035,
  • przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego,
  • wyrażenia zgody na przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Gubin o statusie miejskim dotyczących nadania nazwy parkowi,
  • wyrażenia zgody na przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Gubin o statusie miejskim dotyczących nadania nazwy placowi. 
V. Sprawozdanie z merytorycznej działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gubinie za 2023 rok.
 
VI. Sprawozdanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gubinie z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za 2023 rok. 
 
VII. Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za 2023 rok.
 
VIII. Przyjęcie protokołu z LX sesji Rady Miejskiej w Gubinie.
 
IX. Sprawy różne.
 
X. Zamknięcie sesji. 
 
 

Gubińska Nagroda Kulturalna im. Corony Schröter

Burmistrz Miasta Gubina informuję, że do 5 kwietnia 2024 r. w Urzędzie Miejskim w Gubinie można składać pisemne wnioski o przyznanie corocznej Gubińskiej Nagrody Kulturalnej im. Corony Schröter.
 
Nagroda stanowi formę uznania i materialnej satysfakcji dla:
  • twórców /odtwórców/ kultury, którzy w dziedzinie muzyki, poezji, plastyki, tańca, publicystyki, satyry lub w innej dziedzinie kultury odnotowali szczególne osiągnięcia, a tym samym przyczynili się do promocji Gubina,
  • animatorów kultury, którzy poprzez swoją działalność przyczynili się do promocji Gubina.
Wniosek o przyznanie nagrody wraz z uzasadnieniem mogą składać osoby fizyczne, instytucje i organizacje społeczne, a także sami zainteresowani twórcy i animatorzy kultury.
 
Wnioski w zaklejonych kopertach z napisem „Gubińska Nagroda Kulturalna” należy składać w Centrum Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Gubinie, ul. Piastowska 24.

„NOWEFIO – lubuskie lokalnie 2024-2026”

Stowarzyszenie LGD „Między Odrą a Bobrem” wspólnie z Fundacją Rozwoju Holistycznego 05.03.2024 r. rozpoczęły nabór wniosków na mikrodotacje w ramach projektu „NOWEFIO –lubuskie lokalnie 2024-2026”- edycja 2024, sfinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności - Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030. Nabór prowadzony będzie do 26.03.2024 r., do godz. 13:00. Wnioski wraz z załącznikami należy składać wyłącznie pocztą elektroniczną na adres: nowefio.lubuskie@gmail.com
 
Kto może ubiegać się o mikrodotację?
 
  • Młoda organizacja pozarządowa to organizacja pozarządowa lub podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 UoDPPiW, mająca siedzibę w województwie lubuskim i wpisana do KRS lub właściwego rejestru nie wcześniej niż 60 miesięcy od dnia złożenia wniosku o mikrodotację. Ponadto, roczny przychód takiej organizacji za poprzedni zakończony rok obrotowy jej funkcjonowania nie może przekraczać 50 tys. zł.
  • Lokalna organizacja pozarządowa to organizacja pozarządowa lub podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 UoDPPiW, mająca siedzibę w województwie lubuskim. Roczny przychód takiej organizacji za poprzedni zakończony rok obrotowy jej funkcjonowania nie może przekraczać 50 tys. zł.
  • Grupa nieformalna to nie mniej niż trzy pełnoletnie osoby, zamieszkujące na terenie województwa lubuskiego, wspólnie realizujące lub chcące realizować działania w sferze pożytku publicznego, a nieposiadające osobowości prawnej. Grupa taka może ubiegać się o wsparcie realizacji lokalnego przedsięwzięcia mieszczącego się w sferze zadań publicznych określonej w art. 4 UoDPPiW samodzielnie (bezpośrednio) lub wspólnie z inną organizacją pozarządową (tzw. Patronem).
  • Patron to organizacja pozarządowa lub podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 UoDPPiW, mający siedzibę lub jednostkę organizacyjną w województwie lubuskim (oddział terenowy) lub/i prowadzi działania statutowe na rzecz wspierania grup nieformalnych na terenie całego kraju.
 
Premia Punktowa: Ze względu na niską aktywność w konkursie w ubiegłych latach, dodatkowo punktowane zostaną wnioski realizowane na obszarach:
 
-Kostrzyn nad Odrą (pow. gorzowski);
-Słubice, Cybinka (pow. słubicki);
-Bledzew, Skwierzyna, Trzciel (pow. międzyrzecki);
-Sulęcin, (pow. sulęciński);
-Zbąszynek, Skąpe, Szczaniec (pow. świebodziński);
-Jasień, Brody, Lipinki Łużyckie, Łęknica, Trzebiel, Tuplice (pow. żarski);
-Małomice, Szprotawa, (pow. żagański);
-Gubin, Bobrowice, Bytnica (pow. krośnieński);
-Szlichtyngowa (pow. wschowski).
 
Jaka jest pula środków? 480 000,00 zł
 
Jaka jest wysokość wsparcia?
Młode/lokalne organizacje - do 6 000 zł
Grupy nieformalne występujące samodzielnie i z Patronem - do 6 000 zł
 
 
Na co może zostać wykorzystane wsparcie?
  1. Młode/lokalne organizacje mogą wykorzystać środki na:
  • zakup sprzętu biurowego; sprzętu związanego z obszarem działań organizacji; koszty adaptacji lokalu, oprogramowanie komputerowe, podnoszenie kwalifikacji pracowników, wolontariuszy, częściowe finansowanie kosztów osobowych związanych z obsługą księgową, prawną lub informatyczną; pomoc w opracowaniu merytorycznych planów rozwoju;
  • na realizację lokalnych inicjatyw, przedsięwzięć, mieszczących się w sferze zadań publicznych określonych w art. 4 UoDPPioW.
  1.  grupy nieformalne (występujące samodzielnie lub z Patronem) mogą wykorzystać środki na:
  • na realizację lokalnych inicjatyw, przedsięwzięć mieszczących się w sferze zadań publicznych określonych w art.4 UoDPPioW (w tym możliwe jest przeznaczenie maks 20% wartości wnioskowanej dotacji na zakup sprzętu, pod warunkiem że jest niezbędny do realizacji danej inicjatywy i uzasadniony).
 
Kryteria i sposób wyboru projektów:
Kryteria i sposób wyboru projektów zostały zawarte w Regulaminie konkursu oraz w załącznikach: karty oceny – omawiane będą podczas szkoleń, a udostępnione zostały na stronie internetowej projektu: www.lubuskielokalnie.fam.org.pl.
 
Szkolenie online:
  1. szkolenie dla młodych/lokalnych organizacji: 11.03.2024 r. godzina 13:00
  1. szkolenie dla Patronów i grup nieformalnych : 13.03.2024 r. godzina 13:00
  1. szkolenie dla przedstawicieli i mieszkańców sołectw gmin o najniższym poziomie aktywności społecznej tzw. Białych Plam: 14.03.2024 r. godzina 13:00
 
Aby wziąć udział w szkoleniu, nie trzeba instalować żadnego dodatkowego oprogramowania! Wystarczy klikną w link.
 
Gdzie uzyskać informacje?
 
Na stronie www.lubuskielokalnie.fam.org.pl zamieszczone zostały Regulamin konkursu wraz załącznikami. Zachęcamy również do korzystania z naszego wsparcia.
 
Kontakt:
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Między Odrą a Bobrem”
ul. Lipowa 1
66-003 Zabór
Tel.: 603 505 517
e-mail: nowefio.lubuskie@gmail.com
 
Fundacja Rozwoju Holistycznego
ul. Pomorska 34
66-400 Gorzów Wlkp.
Tel.: 600 676 083
e-mail: fundacja.frh@gmail.com
 

Ważna informacja dla przewoźników!

Do końca marca 2024 r. przedsiębiorcy posiadający licencje na taksówkę oraz licencje na przewóz osób samochodem osobowym, czy pojazdem przeznaczonym do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób zobowiązani są przedłożyć organowi licencyjnemu dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań określonych w art. 5c ust. 1 pkt 4 i 6, art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz art. 8 ust. 3 pkt 3a ustawy zmienianej w art. 2, czyli ustawy o transporcie drogowym.
 
Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz.1123) weszła w życie 17 września 2023 r. Nakłada ona na przedsiębiorców posiadających licencje na przewóz osób samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz licencje na taksówkę, obowiązek przedłożenia organowi licencyjnemu dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań określonych odpowiednio w art. 5c ust. 1 pkt 4 i 6, art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz art. 8 ust. 3 pkt 3a ustawy zmienianej w art. 2, czyli ustawy o transporcie drogowym, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą.
 
W związku z powyższym przedsiębiorcy posiadający w/w licencje mają obowiązek w okresie do dnia 31.03.2024 r. przedłożyć organowi licencyjnemu następujące dokumenty:
  1. Zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem dokumentów do weryfikacji, potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz, spełniają warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym,
  2. Dokumenty potwierdzające spełnienie wymagań, o których mowa w art. 39a ust. 1 pkt 2-4 ustawy o transporcie drogowym, czyli:
  • Oryginał orzeczenia lekarskiego potwierdzającego zdolność do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (do wglądu),
  • Oryginał orzeczenia psychologicznego potwierdzającego zdolność do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy (do wglądu),
  • Odpowiednie uprawnienie do kierowania pojazdami samochodowym (kserokopia polskiego prawa jazdy lub do wglądu oryginał zagranicznego prawa jazdy.
W/w dokumenty wraz z wnioskiem o weryfikację należy przedstawić w Urzędzie Miejskim w Gubinie, pok. 204.
 
W przypadku niepoddania się weryfikacji licencje wydane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 1123), zachowują ważność do upływu okresu, na który zostały udzielone, nie dłużej jednak niż do dnia 30 czerwca 2024 r.
 
Po tym terminie licencje nie zweryfikowane tracą ważność z mocy prawa.
 

Załączniki

Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Uwaga Rodzice! Rusza rekrutacja na rok szkolny 2024/2025 do Żłobka Miejskiego, publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych oraz klas I publicznych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest gmina Gubin o statusie miejskim .
 

DRAGON-24 najważniejszy sprawdzian taktyczny

W I połowie 2024 r. NATO przeprowadzi serię ćwiczeń pod wspólnym kryptonimem STEADFAST DEFENDER-24 (STDE-24). W ćwiczeniach, które odbędą się głównie w Europie Środkowej, weźmie udział ok. 90 000 żołnierzy ze wszystkich państw NATO oraz Szwecji. W ramach ćwiczeń sprawdzona zostanie zdolność sił Sojuszu do odstraszania i obrony, w tym do odparcia ataku potencjalnego przeciwnika na państwa NATO.
 
Największe ćwiczenia NATO od zakończenia zimnej wojny są sygnałem gotowości członków Sojuszu do wspólnej obrony. Podczas ćwiczeń testowane są zdolności sił Sojuszu do odstraszania i obrony, w tym do odparcia ataku potencjalnego agresora na państwa NATO.
 
Od dziś trwa polska część ćwiczeń z udziałem sił zbrojnych innych państw pk. „Dragon 24”. Ćwiczenia w ramach STEADFAST DEFENDER 24, w tym ćwiczenia narodowe z udziałem sił zbrojnych innych państw, takie jak DRAGON-24 czy organizowane przez U.S. European Command ćwiczenie DEFENDER-24, stanowić będą największy pokaz zdolności obronnych Sojuszu i jego państw członkowskich od 1999 r., tj. od tzw. pierwszej fali rozszerzenia NATO, która objęła Polskę, Czechy i Węgry. Ćwiczenia zbiegną się w czasie  z obchodami 75. rocznicy powstania NATO.
 
Ćwiczenie DR-24 będzie testem zdolności Sił Zbrojnych RP do reakcji na potencjalny wielowymiarowy kryzys o charakterze zbrojnym, przyczyniając się w ten sposób do wzmocnienia potencjału odstraszania i obrony Sojuszu oraz demonstrując siłę i determinację, które wynikają z jego jedności.
 
W ćwiczeniu DR-24 zaangażowanych będzie łącznie ok. 20 000 żołnierzy i 3500 jednostek sprzętu z 8 państw NATO, w tym około 15 000 żołnierzy  Sił Zbrojnych RP. Zostaną oni poddani  sprawdzianowi współdziałania i wykonywania zadań bojowych na lądzie, w powietrzu i na morzu. Oprócz działań militarnych w przytoczonych domenach przeprowadzone zostaną także działania wojsk w cyberprzestrzeni.
 
Główne siły do udziału w ćwiczeniu wydzieli 11 Lubuska Dywizja Kawalerii Pancernej, ale zaangażowani w nie będą także żołnierze wojsk specjalnych, sił powietrznych, marynarki wojennej i obrony terytorialnej.
 
W tegorocznym przedsięwzięciu uczestniczyć będą także elementy obecnych w Polsce wojsk sojuszniczych, w tym natowskiej grupy bojowej eFP (enhanced Forward Presence).
 
W DR-24 wezmą również udział elementy pozamilitarnej części systemu obronnego państwa od administracji samorządowej na szczeblu wojewódzkim, powiatowym i gminnym do administracji rządowej.
 
Zasadniczo ćwiczenie podzielone będzie na dwie  fazy. Podczas pierwszej działania będą prowadzone w realiach sytuacji kryzysowej, w fazie drugiej −  w ramach operacji obronnej. Żołnierze będą wykonywać zadania na terenie ośrodków szkolenia poligonowego oraz w tzw. terenie przygodnym. Kluczowymi elementami będą przeprawa wojsk sojuszniczych przez Wisłę oraz przemieszczenie  Sił Szybkiego Reagowania NATO (VJTF), które będzie elementem łączącym DR-24 z ćwiczeniem BRILLIANT JUMP-24. Oznaczać to będzie m.in.,  że zarówno  kołowe, jak i gąsienicowe pojazdy wojskowe będą się przemieszczać także po drogach publicznych na całym terytorium RP.

Ogłoszenie o przetargu

11 kwietnia 2024 r., o godzinie 10.00, w sali narad Urzędu Miejskiego odbędzie się I publiczny przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej.
 
 

Zmiana godzin pracy Biura Dowodów Osobistych

Informujemy, że w związku z obowiązkowym szkoleniem wyborczym, w piątek (23 lutego), od godziny 13:00 Biuro Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych oraz Ewidencji Działalności Gospodarczej będzie nieczynne i wyłączone z obsługi petentów.
 
Za utrudnienia przepraszamy!

Ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji

Burmistrz Miasta Gubina ogłosił przeprowadzenie konsultacji w sprawie nadania parkowi u zbiegu ulic Królewskiej i Słonecznej nazwy "Park imienia Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy".
 
Ankiety będą przyjmowane w okresie od 22 lutego do 15 marca 2024 r.
 
 
Wypełnione formularze można składać w formie pisemnej i elektronicznej.
 
Forma pisemna polega na wysłaniu za pomocą poczty na adres Urzędu Miejskiego (ul. Piastowska 24, 66-620 Gubin) wydrukowanej i wypełnionej ankiety zamieszczonej na stronie internetowej www.gubin.pl. lub złożeniu jej w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego.
 
Forma elektroniczna polega na tym, że osoba uprawniona ma możliwość oddania głosu w internetowym formularzu - ANKIETA (link, wystarczy kliknąć)
 
 Ponadto można wysłać wypełniony formularz (załącznik poniżej artykułu) pocztą elektroniczną na adres um@gubin.pl
 
Druk ankiety będzie można także otrzymać w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Gubinie.
 
Konsultacje przeprowadzane są ze względu na wniosek, który wpłynął do Urzędu Miejskiego i następnie otrzymał pozytywną ocenę formalną Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, a Rada Miejska jedynie podjęła uchwałę o przystąpieniu do konsultacji społecznych w tym temacie. 
 
Zapraszamy mieszkańców naszego miasta do aktywnego udziału
 
 
 

Załączniki

Sytuacja hydrologiczno-meteorologiczna na terenie woj. lubuskiego - raport sytuacyjny nr 34

  • 15-02-2024
  • Autor: Paweł Kostecki
  • drukuj
Sytuacja hydrologiczno-meteorologiczna na terenie woj. lubuskiego - raport sytuacyjny nr 34
1 2 3 4 5 6 ... 72