Logo: BIP

Aktualności

Informacja dla petentów!

Informujemy, że 14.08.2023 r. (poniedziałek) Urząd Miejski w Gubinie będzie nieczynny. 
 
Ponadto przypominamy, że biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej oraz Dowodów Osobistych (Ewidencji Ludności) do końca sierpnia 2023 r. będzie czynne w godzinach 7:30 - 14:30. 
 
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy. 

Zmarł Radny Ziemowit Patek

Z wielkim żalem informujemy, że po walce z ciężką chorobą, w sobotę zmarł Ziemowit Patek - Radny Rady Miejskiej w Gubinie, pedagog, trener, społecznik.

Informacja dla przedsiębiorców

Wszystkim przedsiębiorcom chcącym skorzystać z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej rekomendujemy korzystanie z intuicyjnych usług online, które krok po kroku pomogą  wypełnić wnioski online na dedykowanym portalu: https://www.biznes.gov.pl/wniosek-ceidg
 
W elektronicznym kreatorze wystarczy zaznaczyć opcje, które dotyczą sprawy i wpisać wymagane dane, a system sam przygotuje wniosek do rejestru przedsiębiorców oraz zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS i urzędu skarbowego. Aby skorzystać z tej opcji, należy posiadać Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany.
 
Jednocześnie informujemy, że w dniach 04-18.08.2023 r. stanowisko obsługi CEIDG w Urzędzie Miejskim w Gubinie będzie nieczynne, a wnioski papierowe można składać w dowolnym urzędzie miasta lub gminy.
 
Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.
 

Zmarł Stanisław Turowski - Honorowy Obywatel Gubina

Z przykrością informujemy, że w wieku 78 lat zmarł Honorowy Obywatel Miasta Gubina - Stanisław Turowski, nauczyciel, społecznik i publicysta. Osoba, która przez wiele lat angażowała się w życie społeczno-kulturalne naszego miasta.
 
Ceremonia pogrzebowa odbędzie się na Cmentarzu Komunalnym w Gubinie w piątek (28.07), o godz. 13.30.

Webinar dotyczący naboru wniosków w ramach Działania 6.13 Usługi społeczne i zdrowotne

Zapraszamy na bezpłatny webinar dotyczący naboru wniosków w ramach Działania 6.13 Usługi społeczne i zdrowotne Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.
 
Podczas webinaru omówimy m.in.:
  • kryteria wyboru projektów dotyczące konkursu w ramach Działania FELB.06.13 Usługi społeczne i zdrowotne w Programie Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027,
  • przygotowanie wniosku o dofinansowanie w Systemie Obsługi Wniosków Aplikacyjnych EFS (SOWA EFS).
 
Zapraszamy potencjalnych wnioskodawców/beneficjantów z województwa lubuskiego, w tym:
  • jednostki samorządu terytorialnego (JST) ich związki, stowarzyszenia i porozumienia,
  • jednostki organizacyjne JST posiadające osobowość prawną,
  • organizacje pozarządowe,
  • przedsiębiorstwa i ich związki i stowarzyszenia (mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa), w tym osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
  • osoby fizyczne prowadzące działalność oświatową na podstawie odrębnych przepisów,
  • instytucje rynku pracy,
  • podmioty ekonomii społecznej,
  • podmioty działające w obszarze rynku pracy, zajmujące się aktywizacją osób wykluczonych społecznie, zagrożonych ubóstwem itp. (w tym jednostki pomocy społecznej),
  • niepubliczne i publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
  • organizacje społeczne,
  • związki wyznaniowe.
 
Kiedy i gdzie
  • w poniedziałek, 31 lipca 2023 r. od 10:00 do 11:30 na platformie ClickMeeting
 
Jak się zgłosić
 
Ważne!
  • Na zgłoszenia czekamy do 30 lipca 2023 r.
  • Po zarejestrowaniu się, otrzymasz link do webinaru.
  • Liczba miejsc jest ograniczona – w webinarze weźmie udział pierwszych 50 osób, które zalogują się przez link w dniu webinaru.
  • Jeśli masz pytania w sprawie webinaru, zadzwoń: 68 4565 488, -535.
 
Zapraszamy!
 
Organizacja
  • Zespół Głównego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Zielonej Górze.
 
Współorganizacja
  • Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Departament Europejskiego Funduszu Społecznego.
 
Klauzula informacyjna
 
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. 119.1 z 4 maja 2016 r.) informujemy, że:
  1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Województwo Lubuskie – Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego z siedzibą w Zielonej Górze ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra,
  2. kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: iodo@lubuskie.pl,
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w związku z rekrutacją i udziałem w webinarze, w tym jego nagraniem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych,
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu wycofania zgody,
  5. posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, prawo do przenoszenia swoich danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawia zgody przed jej cofnięciem,
  6. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego,
  7. podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne w związku z rekrutacją i udziałem w webinarze, w tym jego nagraniem.
 
Pozostałe informacje nt. przetwarzania danych osobowych, w tym dotyczące praw osób i kontaktu do Inspektora Ochrony Danych, dostępne są na stronie https://bip.lubuskie.pl/691/Ochrona_Danych_Osobowych/
 
 
 

Informacja dla petentów

Informujemy, że w najbliższy poniedziałek (24 lipca) burmistrz Miasta Gubina, ze względu na urlop, nie będzie przyjmował petentów.
 
Przepraszamy za utrudnienia.

Wybory na VII kadencję do samorządu rolniczego

24 września 2023 r. odbędą się wyroby na VII kadencję do samorządu rolniczego. Poniżej przedstawiamy uchwały w sprawie zarządzenia wyborów do walnego zgromadzenia izb rolniczych i w sprawie szczegółowych zasad i trybu przeprowadzenia wyborów do walnych zgromadzeń izb rolniczych.
 
 

Załączniki

Polsko-niemieckie warsztaty rozwojowe z elementami psychodramy w Euromieście Gubin-Guben - pilotaż.

W okresie 15.03.2023 do 30.06.2023 Miasto Gubin i Szpital Naemi-Wilke-Stift w Guben wspόlnie zrealizowali polsko-niemiecki projekt w ramach Funduszu Małych Projektόw Euroregionu Sprewa-Nysa-Bobr pod tytułem: Polsko-niemieckie warsztaty rozwojowe z elementami psychodramy w Euromieście Gubin-Guben - pilotaż.
 
Celem projektu była integracja oraz wzmocnienie współpracy transgranicznej między mieszkańcami Euromiasta w zakresie życia społecznego. Projekt wraz ze wszystimi swoimi działaniami miał doprowadzić do lepszego zaufania, porozumienia oraz wzajemnego poznania problemow mieszkańców obu części miasta.
 
Projekt był pilotażem w zakresie ochrony zdrowia psychicznego i miał na celu zwrócenie uwagi Niemcom i Polakom na to, iż problemy które ich dotykają są ponad granicami.
 
Zorganizowano 3 polsko-niemieckie jedniodniowe warsztaty rozwojowe w Gubinie. Celem warsztatów  było wsparcie osób w ich wszechstronnym rozwoju: emocjonalnym, intelektualnym i cie-lesnym. Dzięki unikatowym metodom z obszaru arteterapii, psychodramy i dramy możliwy był rozwój własnych zasobów kreatywnej refleksji i poszukiwanie rozwiązań problemów egzystencjalnych. Transgraniczny charakter warsztatów pomόgł w rozwoju kompetencji międzykulturowej komunikacji. Bezpośrednie spotkania, praca w małej mieszanej grupie i częsta metoda podziału na podgrupy dała szansę na wzajemne otwarcie się polsko-niemieckich uczestników w kameralnych bezpiecznych warunkach. Zdobyte w ten sposób kompetencje komunikacyjne pomogą w przełamywaniu stereotypów i stały się ważnym elementem współpracy transgranicznej.
 
Prowadzone przez profescjonalne trenerki, dwujęzyczne warsztaty odbyły się 6 i 7 maja oraz 27 maja, a wzięło w nich udział 16 osόb, w tym niektόrzy nawet dwa razy.
 
 

Aspekty prawno-formalne dotyczące funkcjonowania struktury prawnej w zakresie transgranicznej opieki zdrowotnej w Euromiescie Gubin-Guben

W okresie 01.01.2023 do 30.06.2023 Miasto Gubin i Szpital Naemi-Wilke-Stift w Guben łzrealizowali polsko-niemiecki projekt w ramach Funduszu Małych Projektόw Euroregionu Sprewa-Nysa-Bobr nr. 493/2022 pod tytułem: "Aspekty prawno-formalne dotyczące funkcjonowania struktury prawnej w zakresie transgranicznej opieki zdrowotnej w Euromiescie Gubin-Guben."
 
Celem projektu było wzmocnienie współpracy transgranicznej w zakresie zdrowia i zapewnienie poczucia bezpieczeństwa mieszkanców Euromiasta.
 
Aby zamierzenia te mogły zostać zrealizowane szpital Naemi-Wilke-Stift (NWS) złożył ramach Programu Współpracy INTERREG VIA Brandenburgia - Polska 2021-2027 w pierwszym naborze dwa projekty. Pierwszy z nich to projekt z zakresu Innowacji Terytorialnych w ramach Priorytetu 1: Innowacyjne Pogranicze - transfer wiedzy i technologii na rzecz innowacyjnych rozwiązań, natomiast drugi to projekt w ramach Priorytetu 4: Pogranicze dialogu – współpraca mieszkańców i instytucji.
 
Głównym celem projektu z Priorytetu 1 jest opracowanie transgranicznej koncepcji i programu pilotażowego dla transgranicznej opieki ratunkowej wspartej TELEMEDYCYNĄ. Aby program pilotazowy mόgł wystartować należy wyjaśnić kwestie związane z ochroną danych osobowych i prawem pacjenta.  Po stronie polskiej przepisy prawne są inaczej sformułowane niż po stronie niemieckiej. Niezbędna była analiza prawno-formalna i przygotowanie odpowiedniej dokumentacji koniecznej do złożenia wniosku o dofinansowanie tego projektu w 1 naborze.
 
Głównym celem drugiego projektu z Priorytetu 4 jest poprawa dostępu do transgranicznej opieki zdrowotnej w Euromieście Gubin-Guben poprzez stworzenie struktury prawnej dla transgranicznych usług medycznych dla mieszkańców Euromiasta. W celu poprawy transgranicznej opieki zdrowotnej w ramach projektu planuje się opracowanie i przetestowanie rozwiązań prawno-administracyjnych, które umożliwią transgraniczne korzystanie z usług opieki zdrowotnej. Partnerzy projektu będą wspólnie pracować nad stworzeniem struktury prawnej, która będzie kamieniem milowym dla stałego transgranicznego dostępu do opieki zdrowotnej po obu stronach granicy dla mieszkańców. Utworzenie takiej struktury po stronie polskiej musi zostać zbadane z punktu widzenia prawa pomocy publicznej. NWS w ramach tego projektu podejmie współpracę z biurem prawnym, które opracuje niezbędną dokumentację wymaganą od partnerόw projektu już na etapie wnioskowania o dofinansowanie z programu INTERREG VIA.
 
W ramach tego projektu partnerzy projektu współpracowali z kancelarią prawną w celu przygotowania niezbędnych dokumentów do złożenia wniosków o dofinansowanie. Opinie ekspertów przygotowane w ramach tego projektu są dostępne na stronie szpitala w obu językach. Wyniki projektu zostały zaprezentowane przez zespół projektowy NWS w dniu 30.05.2023 r. oraz w dniu 09.06.2023 r. podczas obowiązkowych konsultacji we Wspólnym Sekretariacie Programu Współpracy.
 

Kontrole zbiorników bezodpływowych

W dniu 9 sierpnia 2022 roku weszły wżycie kluczowe zmiany w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie kontroli i sprawozdań dotyczących gospodarki ściekowej na terenach nieskanalizowanych.           
 
Burmistrz miasta Gubina sprawuje kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów ww. ustawy, dlatego apelujemy:
  • jeżeli mieszkasz na terenie nieskanalizowanym, obowiązkowe jest wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków,
  • użytkujesz zbiornik bezodpływowy (szambo) do gromadzenia nieczystości, dbaj o jego dobry stan techniczny i szczelność, masz przydomową oczyszczalnię ścieków - eksploatuj ją zgodnie z instrukcją użytkowania,
  • obowiązkowo zawrzyj umowę na piśmie na wywóz nieczystości ciekłych/ osadników z przydomowej oczyszczalni z podmiotem posiadającym zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie Gminy Gubin o statusie miejskim,
  • zlecaj opróżnianie i wywóz nieczystości ciekłych/osadników z przydomowej oczyszczalni z częstotliwością adekwatną do ilości zużytej wody i pojemności zbiornika/ osadnika przydomowej oczyszczalni oraz instrukcji jej użytkowania jednak w przypadku zbiorników bezodpływowych nie rzadziej niż raz na kwartał, w przypadku przydomowej oczyszczalni ścieków nie rzadziej niż raz do roku,
  • zachowaj do kontroli potwierdzenia opróżniania zbiornika i wywozu nieczystości ciekłych/osadników z przydomowej oczyszczalni z datą i informacją o ilości odebranych nieczystości, za okres co najmniej  z ostatnich 12 miesięcy
Informujemy, że  zostało  wydane Zarządzenie Burmistrza Miasta Gubina w sprawie sposobu przeprowadzania kontroli  i realizacji obowiązków wynikających z Ustawy wraz z planem kontroli dostępne na stronie internetowej urzędu.
 
Kontrole wymaganych dokumentów rozpoczną się już w sierpniu  2023 roku w terminach wyznaczonych w wezwaniach do kontroli lub zawiadomieniach o kontroli.