Logo: BIP

Aktualności

Ruszyła akcja szczepień przeciwko COVID-19!

W całej Polsce rozpoczęła się rejestracja chętnych do szczepienia przeciwko COVID-19
 

Praca zdalna w administracji przedłużona!

  • 15-01-2021
  • Autor: Regina Midzio-Kaczmarek
  • drukuj
Informujemy, że do dnia 31 stycznia 2021 r. pracownicy Urzędu Miejskiego w Gubinie pracują w trybie pracy zdalnej.
 
W Urzędzie na bieżąco można załatwić sprawy wymagające bezpośredniego kontaktu z interesantem dotyczące:
  • ewidencji ludności i dowodów osobistych (tel: 68 455 81 44 i 68 455 81 12),
  • rejestracji stanu cywilnego (tel: 68 455 81 40),
  • działalności gospodarczej (tel: 68 455 81 38).
W pozostałych sprawach pracownicy Urzędu są do Państwa dyspozycji po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną. Wykaz najważniejszych numerów telefonów:
  • Sekretariat Urzędu Miejskiego: 68 455 81 00,
  • Urząd Stanu Cywilnego: 68 455 81 40,
  • Wydział Finansowy – sprawy podatkowe: 68 455 81 26, 68 455 81 31,
  • Wydział Komunalny i Inwestycji – dodatki mieszkaniowe: 68 455 81 17, odpady komunalne: 68 455 81 22, inwestycje: 68 455 81 45, zajęcie pasa drogowego: 68 455 81 42,
  • Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich – stypendia: 68 455 81 23, ewidencja ludności: 68 455 81 44, działalność gospodarcza: 68 455 81 38, dowody osobiste: 68 455 81 12,
  • Wydział Nieruchomości i Współpracy Zagranicznej – dzierżawa, najem gruntu, decyzje o warunkach zabudowy, zbywanie nieruchomości, sprzedaż lokali, garaże oraz użytkowanie wieczyste: 68 455 81 41 lub 68 455 81 33,
  • Pełnomocnik ds. Uzależnień – 68 455 81 13,
  • Pełnomocnik ds. Zieleni Miejskiej – 68 455 83 00.
Podania, wnioski, pisma przyjmujemy również e-mailem na adres: um@gubin.pl lub za pośrednictwem poczty ePUAP pod adresem:  /p8826qemuz/skrytka.  Korespondencję do Urzędu można złożyć także do skrzynki pocztowej umieszczonej w holu Urzędu.
 
Jednocześnie informujemy, że kasa Urzędu Miejskiego w Gubinie jest czynna w godzinach: 8:00 – 14:00 (do odwołania). Istnieje także możliwość  wniesienia opłat za pośrednictwem przelewów bankowych   na podane niżej numery kont bankowych (w przypadku wpłaty w banku PKO BP nie będzie pobrana prowizja):
  • Konto dochodów: 06 1020 5402 0000 0502 0027 7418
  • Konto depozytów: 13 1020 5402 0000 0502 0027 8747 (np. wadia, opłata za udostępnianie danych osobowych).

Szczepienia przeciwko COVID-19 dla seniorów "70+"

Nadchodzi czas na szczepienia w grupie "1", do której należą m.in. seniorzy "80+" i "70+". Oznacza to, że bardzo ważne są trzy terminy:
  • 15 stycznia 2021 r. (piątek), rusza rejestracja dla osób w wieku 80+,
  • tydzień później - 22 stycznia 2021 r. (piątek) zarejestrować się będą mogły osoby w wieku 70+,
  • 25 stycznia 2021 r. (poniedziałek) rusza akcja szczepienia osób, które się zarejestrują.
Każda osoba, która chce poddać się szczepieniu będzie mogła zarejestrować się na trzy sposoby:
  1. Dedykowaną pod ten cel infolinię, numer telefonu: 989;
  2. Poprzez swoje Internetowe Konto Pacjenta - na stronie www.pacjent.gov.pl,
  3. W którymś z czterech punktów szczepień w Gubinie:
  • Ośrodek Terapii GRUNWALD - ul. Grunwaldzka 16, tel. 684510000,
  • Centrum Medyczne "ATOL" - ul. Kresowa 2, nr dedykowany specjalnie do rejestracji na szczepienia: 603390774
  • Wojskowa Specjalistyczna Przychodnia Lekarska - ul. Kresowa 258, tel. 684558072,
  • ZACHODNIE CENTRUM MEDYCZNE - ul. Śląska 35, tel. 516 435 849.
W przypadku szczepień przeciwko COVID-19 nie obowiązuje przynależność do konkretnej przychodni POZ!
 
Osoby, które posiadają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym R bądź N lub odpowiednio I grupę z ww. schorzeniami lub mają trudności z dostępem do punktu szczepień mogą kontaktować się telefonicznie z pracownikami Urzędu Miejskiego w Gubinie w celu organizacji dojazdu do któregoś z lokalnych punktów szczepień:
  • 502 633 701  - czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00,
  • 68 455 81 30 – czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00,
  • 601 776 774 – czynny od poniedziałku do niedzieli w godzinach 9:00-18:00.
Pod tymi numerami telefonów można również uzyskać podstawowe informacje na temat szczepień dla seniorów z grupy „70+”.
 
Więcej informacji o Narodowym Programie Szczepień, gdzie, jak się zaszczepić, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdą Państwo pod zamieszczonym niżej linkiem: https://www.gov.pl/web/szczepimysie.

II przetarg na sprzedaż lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej

4 marca 2021 r. odbędzie się II publiczny przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu mieszkalnego wraz z udziałem w nieruchomości wspólnej.
 

Nowe rozporządzenie w sprawie kwarantanny w Brandenburgii

Od jutra - 14 stycznia 2021 r. w Brandenburgii będzie obowiązywać nowe rozporządzenie w sprawie kwarantanny!
 
Dla pracowników przygranicznych, uczniów, studentów, osób wyjeżdżających na krótkie zlecenia (maksymalnie 5 dni) do Brandenburgii lub do Polski nic się nie zmienia. Osoby należące do którejś z tych grup są zwolnione z posiadania wyniku testu i z obowiązku kwarantanny. Tak samo osoby odwiedzające bliskich do 72 h w Polsce lub w Brandenburgii oraz pracownicy transportu z związku z wykonywanym przewozem osób lub towarów.
 
Osoby jadące do Brandenburgii, np. do lekarza, do krewnych pierwszego lub drugiego stopnia na okres powyżej 72 h, jako opiekuni są zwolnieni z obowiązku kwarantanny tylko pod warunkiem posiadania negatywnego wyniku testu.
 
Pozostałe osoby, nie objęte zwolnieniami, muszą: 1) zarejestrować przyjazd, 2) wykonać test tuż przed wjazdem do Brandenburgii lub zaraz po wjeździe i 3) udać się na kwarantannę. Z kwarantanny można być zwolnionym najwcześniej po pięciu dniach po uzyskaniu negatywnego wyniku drugiego testu.
 
Wszyscy, poza tranzytem i transportem osób lub towarów, dokonują zgłoszenia przyjazdu na stronie www.einreiseanmeldung.de

Nowa stawka czynszu najmu gruntu pod garażami

Od 1 stycznia 2021 roku o 1 zł netto za 1 m2 wzrosła stawka czynszu najmu gruntu pod garażami. Obecnie opłaty, w zależności od lokalizacji, kształtują się w następujący sposób:
1) Strefa centralna – 11 złotych za 1 m2,
2) Strefa pośrednia – 10 złotych za 1 m2,
3) Strefa peryferyjna – 9 złotych za 1 m2.
 
Przypominamy, że opłatę za wskazane grunty należy wnieść do 30 czerwca każdego roku.
 
Na wszelkie pytania można uzyskać odpowiedź pod numerem telefonu: 68 455 81 41

Konkursy z zakresu zadań pożytku publicznego

Zarządzeniem nr 3.2021 z dnia 5 stycznia 2021r. Burmistrz Miasta Gubina ogłosił otwarty konkurs ofert na realizację 5 zadania publicznych ze sfery pożytku publicznego w roku 2021. 
 
Konkursy dotyczą realizacji nastęujących zadań publicznych:
 
zadanie nr 1 - wspieranie działań na rzecz kultywowania tradycji historycznych naszego regionu,
zadanie nr 2 - upowszechnianie kultury fizycznej w zakresie piłki nożnej,
zadanie nr 3 - upowszechnianie kultury fizycznej w zakresie piłki siatkowej,
zadanie nr 4 - upowszechnianie kultury fizycznej w zakresie piłki ręcznej,
zadanie nr 5 - upowszechnianie kultury fizycznej w zakresie lekkiej atletyki.
 
Szczegóły dotyczące poszczególnych zadań oraz warunków składania ofert i ich oceny dostępne są pod poniższym linkiem:
Termin składania ofert upływa 27 stycznia 2021r.
 

Odbiór odpadów 1 stycznia 2021 roku

Uwaga mieszkańcy ulic: Akacjowej, Bronowickiej, Gdyńskiej, Jagiellońskiej, Kaliskiej od nr 2 do nr 96, od nr 3 do nr 133, Kosynierów od nr 1 do nr 57, od nr 2 do nr 22, Krajobrazowej, Krakowskiej, Kwiatowej, Leśnej, Łąkowej, Łukowej, 1-go Maja, Majdanek, Matejki, Miodowej, Ogrodowej, Oświęcimska, Pamiątkowej, Piastowskiej, Pięknej, Przesiedleńców, Racławickiej, Repatriantów, Rydla, Sadowej, Sportowej, Stromej, Wrzosowej, Widok, Wojska Polskiego od nr 44 do nr 78, Os. E. Plater (Altanki śmieciowe przy zabudowie wielolokalowej) - w dniu 01.01.2021 r. odpady zmieszane nie będą odbierane, obiór nastąpi w dniu 4 stycznia 2021 r.

 

Godziny pracy Urzędu w Sylwestra

Informujemy, że w dniu 31.12.2020 r. (Sylwester) Urząd Miejski w Gubinie będzie czynny od godziny 7:30 do 13:00. Ponadto kasa Urzędu Miejskiego w tym dniu będzie nieczynna.
 
Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Praca zdalna w administracji przedłużona!

Informujemy, że do dnia 17.01.2021 r. pracownicy Urzędu Miejskiego w Gubinie pracują w trybie pracy zdalnej.
 
W Urzędzie na bieżąco można załatwić sprawy wymagające bezpośredniego kontaktu z interesantem dotyczące:
  • ewidencji ludności i dowodów osobistych (tel: 68 455 81 44 i 68 455 81 12),
  • rejestracji stanu cywilnego (tel: 68 455 81 40),
  • działalności gospodarczej (tel: 68 455 81 38).
W pozostałych sprawach pracownicy Urzędu są do Państwa dyspozycji po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną. Wykaz najważniejszych numerów telefonów:
  • Sekretariat Urzędu Miejskiego: 68 455 81 00,
  • Urząd Stanu Cywilnego: 68 455 81 40,
  • Wydział Finansowy – sprawy podatkowe: 68 455 81 26, 68 455 81 31,
  • Wydział Komunalny i Inwestycji – dodatki mieszkaniowe: 68 455 81 17, odpady komunalne: 68 455 81 22, inwestycje: 68 455 81 45, zajęcie pasa drogowego: 68 455 81 42,
  • Wydział Organizacji i Spraw Obywatelskich – stypendia: 68 455 81 23, ewidencja ludności: 68 455 81 44, działalność gospodarcza: 68 455 81 38, dowody osobiste: 68 455 81 12,
  • Wydział Nieruchomości i Współpracy Zagranicznej – dzierżawa, najem gruntu, decyzje o warunkach zabudowy, zbywanie nieruchomości, sprzedaż lokali, garaże oraz użytkowanie wieczyste: 68 455 81 41 lub 68 455 81 33,
  • Pełnomocnik ds. Uzależnień – 68 455 81 13,
  • Pełnomocnik ds. Zieleni Miejskiej – 68 455 83 00.
Podania, wnioski, pisma przyjmujemy również e-mailem na adres: um@gubin.pl lub za pośrednictwem poczty ePUAP pod adresem:  /p8826qemuz/skrytka.  Korespondencję do Urzędu można złożyć także do skrzynki pocztowej umieszczonej w holu Urzędu.
 
Jednocześnie informujemy, że kasa Urzędu Miejskiego w Gubinie jest czynna w godzinach: 8:00 – 14:00 (do odwołania). Istnieje także możliwość  wniesienia opłat za pośrednictwem przelewów bankowych   na podane niżej numery kont bankowych (w przypadku wpłaty w banku PKO BP nie będzie pobrana prowizja):
  • Konto dochodów: 06 1020 5402 0000 0502 0027 7418
  • Konto depozytów: 13 1020 5402 0000 0502 0027 8747 (np. wadia, opłata za udostępnianie danych osobowych).
1 2 3 4 5 6 ... 27